Časté otázky

Jak zjistím, kdy se bude v našem domě provádět odečet tepla?

Termín oznámení odečtů vyvěšujeme cca 10 dní před samotným odečtem. Potřebujete-li znát termín odečtů pro Váš dům v předstihu , můžete se na nás obrátit telefonicky nebo emailem. Termín odečtu Vám rádi sdělíme.

Co když nemohu být v den odečtů přítomen?

Stanovený termín odečtu platí vždy pro celý dům, protože je důležité odečíst všechny byty pokud možno ve stejný den. Jestliže předem víte, že nebudete moci být ve stanoveném termínu doma, je možné se domluvit se sousedy, důvěrníkem či jiným rodinným příslušníkem nebo známým. V případě, že Vás nezastihneme, vhodíme Vám do schránky oznámení  o druhém náhradním bezplatném termínu. Pokud se nepodaří zrealizovat odečet v náhradním druhém termínu, je možno provést třetí termín odečtu, který je však již zpoplatněn.

Je pro provedení odečtu vždy nutný vstup do bytu?

To záleží na typu poměrového měřiče tepla ve Vašem bytě. Naše společnost umožňuje využít tyto varianty:

  1. V případě osobního odečtu je samotný odečet údajů prováděn přímo z přístroje (ampulový měřič, měřící přístroj
    E-ITN 10.5.) a v tomto případě je vstup do bytu nutný. 
  2. V případě dálkového odečtu (měřící přístroj E-ITN 30.2.) provádíme odečet za pomoci mobilní přijímací jednotky před domem, jelikož přístroj je vybaven integrovanou rádiovou technologií. Díky tomu pak není vstup odečtového pracovníka do bytů nutný.

Jak často se musí měnit vodoměry? 

Vodoměry na studenou i teplou vodu podléhají zákonem stanovené kalibraci, u níž je předepsaná lhůta 5 let. Tato lhůta je stanovena Státní zkušebnou materiálů. My Vás v dostatečném předstihu upozorníme na nutnost výměny vodoměrů.